Článek Nekamenujte mne! Vždyť jsem Vám to slíbila!

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Nekamenujte mne! Vždyť jsem Vám to slíbila!

03. 07. 2008 - 06:15

hablina: Jsem vdaná - ale vědět tenkrát to co dnes, zůstala bych radši svobodná.

---
hablina.pise.cz

03. 07. 2008 - 10:58

kluk*: Komentář k předposlednímu odstavci: Nevím, přijde mi, že je to tak v pořádku. Ale to je zřejmě pro to, že jsem z jiné generace...

---
kluk.pise.cz

03. 07. 2008 - 22:13

zivotzeny: Nejde o to, z jaké jsi generace. To nemá vliv. Já pouze konstatovala současný stav a vyjádřila o něco výš svůj názor na jistou situaci. Jestli to někomu vyhovuje, v pořádku. Pokud však někdo tvrdí, že je to tak v pořádku a potom si ztěžuje, že se mu život nedaří a není s ním spokojen, pak to v pořádku není!
Riziko a zodpovědnost za své svobodné volby a rozhodnutí neseme jen my sami. A důsledky těchto rozhodnutí samozřejmě také! Proč tedy dělat rozhodnutí taková, s jejichž důsledky nakonec nejsme spokojeni?

---
zivotzeny.pise.cz

03. 07. 2008 - 18:13

jarmik: "V této společnosti rodina legitimizuje jen děti."

To neodpovídá mojí zkušenosti. Podle mého je třeba postavení v práci pro singly dlouhodobě obtížnější, mají postupně problém s uznáním ostatních. Hůř se mi networkuje atd.

---
jarmik.pise.cz

03. 07. 2008 - 18:14

jarmik: Mělo být - hůř se JIM networkuje...

---
jarmik.pise.cz

03. 07. 2008 - 22:34

zivotzeny: Bylo to myšleno trochu jinak. Myslím, že jsi mě zcela nepochopil. Těmi slovy jsem chtěla vyjádřit myšlenku, že když chtěl někdo mít dítě či děti, bylo tradiční a moderní společností vyžadováno a předpokládáno (morálka, náboženství, zákony, předsudky, apod.), že musí nejdříve založit rodinu, tj. uzavřít sňatek (výjimky existovaly, samozřejmě). Předmanželský sex byl v tradiční společnosti nemyslitelný (výjimky existovaly, samozřejmě, a byly trestány), v moderní společnosti již byl tolerován. No a dnes je všeobecně společností tolerován nejen předmanželský sex, ale i nemanželské děti. Postavení a status nemanželských dětí se dnes ani v nejmenším neodlišuje od dětí narozených z manželství. Kdysi to tak totiž nebylo.

---
zivotzeny.pise.cz

09. 07. 2008 - 12:49

jarmik: Teď píšeš něco jiného než v článku. V mnou citované větě jsi psala, že manželství dnes legitimizuje jen děti. Teď píšeš, že vlastně ani děti ne. Tak co vlastně chceš říct?

Já jsem naopak namítl, že i dnes manželství a rodina jsou společensky přínosné. Jako příklad jsem uvedl kariéru a postavení v práci. Co je na tom nejasného?

---
jarmik.pise.cz

09. 07. 2008 - 14:19

zivotzeny: Chci říct přesně to, co jsem napsala jak v článku, tak v komentáři. My si jen vzájemně nerozumíme. Zkus si přečíst znovu pozorněji obojí, článek i můj komentář. My dnes žijeme v době, o které se ve svém článku zmiňuji jako o rodině v dnešním pojetí (supermoderní společnosti) - předposlední odstavec. Dnešní období již podle zmíněných teorií považuji za supermoderní společnost, nikoli moderní. Píšu pořád stejně, neodporuji si.
Vlastně máš pravdu, udělala jsem také chybu. V tom článku není zřetelně jasné, kam dnešní období zařazuji, ta závorka je pravděpodobně nedostatečná. Nedošlo mi, že neznalí nemusí vědět, že sociologie považuje dnešní období za supermoderní. Zkusím to napravit. Děkuji za Tvé komentáře. Díky ním jsem si uvědomila, že to není jen Tvá vina, žes mě špatně pochopil.
S Tvým názorem o společenském přínosu manželství a rodiny souhlasím. Mám ve všem naprosto jasno.
Jsem ráda, že ke mně občas zajdeš! Hezký den!

---
zivotzeny.pise.cz

09. 07. 2008 - 14:47

zivotzeny: Vhodnější je pojem postmoderní. Tedy podle sociologů.

---
zivotzeny.pise.cz